Ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες – Πώς, πότε και τι θα βαθμολογούμε

Ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες – Πώς, πότε και τι θα βαθμολογούμε

Σημαντική καινοτομία που δίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν ηλεκτρονικά, άμεσα και ανεμπόδιστα τις υπηρεσίες που τους προσφέρει η κεντρική κυβέρνηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση προωθούν τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με τον τρόπο αυτό οι τελικοί χρήστες θα δηλώνουν με απλό και καθαρό τρόπο τον βαθμό ικανοποίησής τους για μια σειρά υπηρεσιών, όπως, για παράδειγμα, για την ποιότητα εξυπηρέτησης που έλαβαν στο γκισέ της εφορίας, την ταχύτητα αποκομιδής σκουπιδιών ή για την κατάσταση του οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων και των σχολικών κτιρίων του δήμου τους.

Οπως αναφέρει ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιοςστο protothema, η ψηφιακή πλατφόρμα θα ανοίξει στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας και περίπου 5.000.000 πολίτες, κάτοικοι Ελλάδας που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν μέσω δομημένου ερωτηματολογίου και με κλίμακα από το 1 (καθόλου ικανοποιημένος) έως το 10 (απόλυτα ικανοποιημένος) υπηρεσίες που επηρεάζουν την καθημερινότητα, την ποιότητα ζωής και την εργασία τους. Παράγοντες του υπουργείου εκτιμούν ότι θα υπάρξει ευρεία ανταπόκριση από τους πολίτες, γεγονός που θα διασφαλίσει και την επιτυχία του εγχειρήματος.

Μέσω των στοιχείων τα οποία διαθέτει το κράτος, το ερωτηματολόγιο θα αποσταλεί στην ηλεκτρονική θυρίδα (gov.gr) όλων των εγγεγραμμένων στο Εθνικό Μητρώο, ενώ, σύμφωνα με τις προσομοιώσεις, η συμπλήρωση των απαντήσεων θα διαρκεί έως 7 λεπτά.

 

Πώς οι πολίτες θα αξιολογούν τη δουλειά κυβέρνησης, περιφερειαρχών και δημάρχων 

Η μορφή του ερωτηματολογίου θα περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη:

Αξιολόγηση Υπηρεσιών Κεντρικής Κυβέρνησης: Οι πολίτες θα καλούνται να βαθμολογήσουν (από 1 έως 10) την εξυπηρέτηση που έλαβαν με φυσική παρουσία ή ηλεκτρονικά από ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Αστικές συγκοινωνίες, ΜΕΤΡΟ, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, myHealth κ.ά. αλλά και τις υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι υπεύθυνη δήλωση, πιστοποιητικά, έκδοση εισιτηρίων για αθλητικούς αγώνες, ραντεβού για έκδοση νέας Αστυνομικής Ταυτότητας, ηλεκτρονικό παράβολο, εθνικό μητρώο ζώων συντροφιάς, ίδρυση ατομικής επιχείρησης, kids wallet κ.ά.

Αξιολόγηση Υπηρεσιών Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Τα ερωτηματολόγια θα αφορούν Δημοτικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες όπως κατάσταση οδικών δικτύων, υπηρεσίες ύδρευσης, καθαριότητας, παιδικές χαρές, ηλεκτροφωτισμός, χώροι πρασίνου, Δημοτική Αστυνομία, πεζοδρόμια, υποδομές για ΑμεΑ, ΚΕΠ, πολεοδομίες, ανακύκλωση απορριμμάτων, χώροι στάθμευσης, παιδικοί σταθμοί, σχολικές υποδομές, ΚΑΠΗ, Κοινωνικές Υπηρεσίες (π.χ. κοινωνικό παντοπωλείο, δομές φιλοξενίας κ.ά.), δημοτική συγκοινωνία κ.ά.

Ερωτήσεις προφίλ και προτάσεις: Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν ποιες υπηρεσίες επισκέφθηκαν πρόσφατα (εξωτερικά ιατρεία, νοσηλεία σε νοσοκομείο, ΚΕΠ, εφορία, Κτηματολόγιο κ.ά.), αν τα παιδιά τους φοιτούν σε νηπιαγωγείο, δημοτικό κ.λπ., να υποβάλλουν ελεύθερα τις παρατηρήσεις τους και να προτείνουν νέες υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν.

Ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες - Πώς, πότε και τι θα βαθμολογούμε
Ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες - Πώς, πότε και τι θα βαθμολογούμε
Ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες - Πώς, πότε και τι θα βαθμολογούμε

 

Ανά εξάμηνο, «τα παράπονά σας στον δήμαρχο»

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η έρευνα θα πραγματοποιείται δύο φορές τον χρόνο, την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου.

Η πλατφόρμα θα μένει επισκέψιμη για δύο εβδομάδες ώστε οι πολίτες που το επιθυμούν να απαντούν στα σχετικά ερωτηματολόγια. Στη συνέχεια θα γίνεται η επεξεργασία των απαντήσεων ομαδοποιημένα και ανωνυμοποιημένα, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας -που θα δείχνει σε ποιους φορείς το κοινό δίνει το «Οσκαρ» και σε ποιους το «Χρυσό Βατόμουρο»- θα δίνονται στη δημοσιότητα.

Βασικός στόχος της εφαρμογής είναι η όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική καταγραφή της πραγματικότητας που επικρατεί σε εκείνους τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης που έρχονται σε άμεση επαφή με τους πολίτες και επηρεάζουν την καθημερινότητά τους. Ο εντοπισμός πιθανών δυσλειτουργιών, καθυστερήσεων, παραλείψεων και κακοτεχνιών με σκοπό τη διόρθωσή τους.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λιβάνιος, «η έρευνα θα βοηθήσει ώστε να επικεντρώσουμε και να δούμε για ποιο λόγο δεν είναι ικανοποιητική η βαθμολογία που δίνουν οι πολίτες, που είναι και οι χρήστες της υπηρεσίας, και να το διορθώσουμε», ενώ εξηγεί ότι το κεντρικό κράτος, οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές θα έχουν εκείνα τα δεδομένα που θα τους δείχνουν πού ακριβώς πάσχουν οι υπηρεσίες τους. Παράλληλα, η σταθερά περιοδική αξιολόγηση θα καταγράφει και αν όντως οι αρμόδιες αρχές κατέβαλαν προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που τους υποδεικνύουν οι πολίτες.

Περισσότερα από την κατηγορία

Αρωγός σε μεταποίηση και βιομηχανία ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος – Έμφαση στις παραμεθόριες περιοχές

Αρωγός σε μεταποίηση και βιομηχανία ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος – Έμφαση στις παραμεθόριες περιοχές

Το αμέσως προσεχές διάστημα θα ψηφιστεί από τη Βουλή ο νέος Αναπτυξιακός νόμος. Όπως τόνισε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος: […]

Ηλεκτρικό ρεύμα: Αναμένονται μειώσεις και τον Μάιο στην τιμή του – Έρχονται παρεμβάσεις του ΥΠΕΝ

Ηλεκτρικό ρεύμα: Αναμένονται μειώσεις και τον Μάιο στην τιμή του – Έρχονται παρεμβάσεις του ΥΠΕΝ

Στο χαμηλότερο επίπεδο του τελευταίου εξαμήνου διαμορφώνεται τον Απρίλιο, μέχρι στιγμής, η μέση τιμή χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας στο Χρηματιστήριο, γεγονός […]

Ηλεκτρικό ρεύμα: Περίπου 32.000 επιχειρήσεις χάνουν την επιδότηση λόγω… ρευματοκλοπής

Ηλεκτρικό ρεύμα: Περίπου 32.000 επιχειρήσεις χάνουν την επιδότηση λόγω… ρευματοκλοπής

Στις επιδοτήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή (25/04) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εντάσσεται ειδική «ρήτρα» αποκλεισμού επιχειρήσεων που […]

Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου: Το σχέδιο της κυβέρνησης και το μήνυμα στους διεθνείς επενδυτές

Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου: Το σχέδιο της κυβέρνησης και το μήνυμα στους διεθνείς επενδυτές

Σαφές μήνυμα στη διεθνή επενδυτική κοινότητα στέλνει η Ελλάδα: Θα αποπληρώσει νωρίτερα τα δάνεια του πρώτου μνημονίου. Το ανακοίνωσε ο υπουργός […]

Επίδομα παιδιού Α21: Κλείνει στις 30/4 η πλατφόρμα – Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι

Επίδομα παιδιού Α21: Κλείνει στις 30/4 η πλατφόρμα – Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι

Το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, με τον εποπτευόμενο Οργανισμό Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), ενημερώνουν ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 – […]

Ηλεκτρικό ρεύμα: Επιδότηση για πάνω από 1 εκατ. επιχειρήσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Ηλεκτρικό ρεύμα: Επιδότηση για πάνω από 1 εκατ. επιχειρήσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε το ύψος των επιδοτήσεων στα κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος επιχειρήσεων για την περίοδο από 01 Δεκεμβρίου 2024 έως 28 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να καλυφθεί η μεσοσταθμική […]

Φορολογικές δηλώσεις: Ολοκληρώθηκε η αυτοματοποιημένη υποβολή των προσυμπληρωμένων

Φορολογικές δηλώσεις: Ολοκληρώθηκε η αυτοματοποιημένη υποβολή των προσυμπληρωμένων

Οριστικοποιήθηκαν χθες, Παρασκευή 25 Απριλίου, με αυτοματοποιημένο τρόπο από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, 739.576 προεκκαθαρισμένες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν συνολικά 835.766 […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »