ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Ανοιχτή συζήτηση στο τμήμα γεωπονίας-αγροτεχνολογίας για τα αγροτικά προβλήματα και την επίλυση τους Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος-Παράρτημα Λάρισας: Πως να χωρέσει η οργή και η αγωνιστική διάθεση των συναδέλφων σε μια μουσική διαμαρτυρία; “Χορευτική” Επίσκεψη Αγάπης στο Δημοτικό Γηροκομείο Λάρισας της Ανώτερης Σχολής Χορού και της Δημοτικής Σχολής Μπαλέτου Κόκκαλης στη Βουλή: Σήμερα ο κόσμος περιμένει προτάσεις και αναγνώριση λαθών, όχι μία σκιαμαχία Στην καρδιά της Αιώνιας Πόλης, εκεί όπου οι μύθοι και η Ιστορία συναντώνται, παρουσιάστηκε το γλυπτό της Μαρίας Κάλλας, δημιουργία του διεθνούς φήμης Έλληνα γλύπτη Νίκου Φλώρου. Το επιβλητικό έργο, φιλοτεχνημένο από ατσάλι, στέκει πλέον μπροστά από τον αρχαιολογικό χώρο της Ρώμης, στον Λόφο Παλατίνο. Η επιλογή της τοποθεσίας είναι συμβολική: στην αρχαιότητα, σύμφωνα με τη ρωμαϊκή παράδοση, ο Αρκάς βασιλιάς Εύανδρος εγκαταστάθηκε στον Παλατίνο, μεταφέροντας τον ελληνικό πολιτισμό στη Ρώμη. Ο ίδιος ο Φλώρος, με ρίζες από την Αρκαδία, ενώνει μέσα από την τέχνη του αυτή την ιστορική διαδρομή. “Η Κάλλας δεν ανήκει σε έναν τόπο. Είναι αιώνια, όπως και η τέχνη της. Ήθελα να αποτυπώσω αυτή την αθανασία μέσα από το μέταλλο,” δήλωσε ο γλύπτης. Το έργο, που αποκαλύφθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Ρώμη, χαιρετίστηκε από διακεκριμένους προσκεκλημένους. Ο Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσονας Φωτήλας χαρακτήρισε τον Νίκο Φλώρο “σύγχρονο πρεσβευτή του ελληνικού πολιτισμού”, ενώ η Πρέσβης της Ελλάδας στην Ιταλία, Ελένη Σουρανή, τόνισε ότι η παρουσία της μορφής της Κάλλας στη Ρώμη είναι “μια επιστροφή εκεί όπου μεγαλούργησε, μέσα από ένα έργο που ακτινοβολεί ελληνική τέχνη και πάθος”. Ο Μητροπολίτης Ιταλίας Πολύκαρπος ευλόγησε το γλυπτό, υπογραμμίζοντας ότι “η δύναμη της Κάλλας και η διαχρονικότητα της φωνής της ζουν μέσα σε αυτό το έργο”. Ο Επιμελητής Τέχνης Χρήστος Κωνσταντόπουλος σημείωσε ότι “ο Φλώρος καταφέρνει να δώσει στο ψυχρό μέταλλο μια ζωντανή, σχεδόν μουσική ποιότητα”. Η Πρόξενος Αγγελική Κολοκύθα μίλησε για τη σημασία της τέχνης ως γέφυρας πολιτισμού, ενώ ο Πάτερ Σίμεων, ο οποίος συνέβαλε στην εγκατάσταση του γλυπτού, ανέφερε ότι “η μορφή της Κάλλας είναι πλέον ένα αναπόσπαστο μέρος του ιστορικού τοπίου της Ρώμης”. Το γλυπτό, που πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία, θα συνεχίσει το ταξίδι του σε Παρίσι, Βιέννη, Λισαβόνα και Νέα Υόρκη, με την επιθυμία του καλλιτέχνη να φτάσει σύντομα και στην Ελλάδα. Καθώς το ρωμαϊκό ηλιοβασίλεμα αντανακλούσε πάνω στο ατσάλι, η “Ντιβίνα” της όπερας βρήκε μια νέα σκηνή, αυτή τη φορά στην αιωνιότητα.

Πόρισμα για Τέμπη: Πιθανή αιτία πυρόσφαιρας, άγνωστο μέχρι σήμερα καύσιμο

Πόρισμα για Τέμπη: Πιθανή αιτία πυρόσφαιρας, άγνωστο μέχρι σήμερα καύσιμο

Παρουσιάζεται στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

 

Στη συνέχεια θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία.

Όπως έχει ανακοινώσει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τα πορίσματά του αναφέρονται στις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, στην κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, στην μη αξιοποίηση των κονδυλίων για τη βελτίωσή του, αλλά και στα αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη που ακολούθησε της σύγκρουσης των τρένων.

Η παρουσίαση των πορισμάτων του ΕΟΔΑΣΑΜ ξεκίνησε με τήρηση ενός λεπτού σιγής εις μνήμην των θυμάτων, όπως ζήτησε ο Χρήστος Παπαδημητρίου, πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού.

Ακολούθησε η εισαγωγή περί της σύστασης του οργανισμού, από τον δρ Παπαδημητρίου. Ο ίδιος εξήγησε ότι η διοίκηση του ΕΟΔΑΣΑΜ ορίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και έκανε λόγω για σειρά εγκληματικών λαθών.

«Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστυχήματος οδήγησε στην απώλεια στοιχείων»

«Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστυχήματος οδήγησε στην απώλεια στοιχείων», δήλωσε ο δρ Παπαδημητρίου και συνέχισε συγκινημένος ζητώντας «συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος, ευχαριστώντας τους για τη συμβολή τους στην διερεύνηση της αλήθειας. Η συνδρομή τους ήταν πολύτιμη, επισήμανε ο ίδιος, ενώ συνέχισε τονίζοντας πως ο ΕΔΟΑΣΑΜ ασχολήθηκε και με τη σύμβαση 717, που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016 και ενδεχομένως να είναι αποτρέψει το να μπουν δύο τρένα στην ίδια γραμμή.

Στο δυστύχημα συνέβαλαν δύο ακόμη παράγοντες, είπε: Η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο και τα μνημόνια που οδήγησαν στην αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό που ασχολούνταν με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Κωνσταντίνος Καπετανίδης προϊστάμενος Μονάδας Διερεύνησης Ατυχημάτων. Το πόρισμα έχει συνταχθεί στα αγγλικά, όπως ανέφερε ο ίδιος, καθώς η επιτροπή εργάστηκε στα αγγλικά. Η σύγκρουση μεταξύ του επιβατικού και του εμπορικού τρένου στα Τέμπη έγινε ενώ οι ταχύτητές τους ήταν σημαντικές, αλλά εντός ορίων, ξεκίνησε. Δημιουργήθηκε μία μεγάλη πυρόσφαιρα, ανέφερε και συνέχισε μιλώντας για τα θύματα και τους τραυματίες, σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο.

Τι συνέβη με τον σταθμάρχη

Οι αιτιώδεις παράγοντες, είπε, είναι το ότι βάλαμε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Ο σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς πρόθεση, άφησε την αλλαγή στη διαγώνιο. Τι συνέβη και έκανε αυτός ο άνθρωπος τον λάθος χειρισμό, διερωτήθηκε, τονίζοντας πως αυτό ψάχνουμε. «Αυτός ήταν ο ένοχος, δεν το ήθελε όμως», τόνισε. Στη συνέχεια, χαρακτήρισε την ημέρα «πολύ περίεργη», με πολλά συμβάντα, βλάβες και προβλήματα. Ο άνθρωπος αυτός είχε να αντιμετωπίσει πολλές επικοινωνίες σε μικρό χρονικό διάστημα, ενώ πρόσθεσε πως προβληματική ήταν και η θέση εργασίας του, χωρίς να έχει στο οπτικό του πεδίο τις ενδείξεις που έπρεπε. Ο σταθμάρχης είχε συναισθηματική φόρτιση και επειδή είχε ξανακάνει το ίδιο λάθος, είχε ξαναβάλει δύο τρένα στην ίδια γραμμή, με αποτέλεσμα αυτό να το έχει συνέχεια στον νου του.

Ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που έπρεπε να συνεχίσει ευθεία, στο σημείο που είδε το «κλειδί» στη διαγώνιο, θα έπρεπε να σταματήσει. Είναι μυστήριο το γιατί δεν σταμάτησε, τόνισε ο κ. Καπετανίδης.

Η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης και η υποστελέχωση, τόνισε ο κ. Καπετανίδης, είναι μεταξύ των αιτιών του δυστυχήματος. Στην Ελλάδα το 2020 υπήρχαν 0,5 εργαζόμενοι ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ στην Ευρώπη είναι δύο εργαζόμενοι ανά χιλιόμετρο, ανέφερε. Η διαχείριση του προσωπικού των σταθμαρχών, επίσης ήταν προβληματική, πρόσθεσε, αναφέροντας πως υπήρχαν σταθμάρχες που εργάζονταν επί 29 ημέρες χωρίς ρεπό. Το προσωπικό αυτό εργαζόταν με μη βιώσιμο τρόπο, τόνισε. Ο ΟΣΕ δεν είχε εκσυγχρονίσει τις διαδικασίες του και δεν μπορούσε να κατανοήσει ότι οι κίνδυνοι δεν μπορούν να αποτραπούν μόνο με την τήρηση του Γενικού Κανονισμού: «Πίστευαν ότι είναι πανάκεια, αλλά δεν ήταν».

Η πυρόσφαιρα κατά τη σύγκρουση

Τα περισσότερα από τα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, τόνισε ο κ. Καπετανίδης, προσθέτοντας ότι τα σιδηροδρομικά οχήματα, σε περίπτωση σύγκρουσης, μόνο με ταχύτητα έως 36 χλμ/ώρα μπορούν να προστατεύσουν τους επιβαίνοντες.

Τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά ήταν περίπου 5 έως επτά, τόνισε και πρόσθεσε ότι βάσει των ευρημάτων της επιτροπής σχετικά με την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε, υποδεικνύεται η πιθανή παρουσία αγνώστου καυσίμου.

Κατόπιν, τον λόγο έλαβε ο κ. Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΜ, ο οποίος ανέφερε ότι ο οργανισμός έχει δώσει πόρισμα με 17 σημεία για ένα ασφαλές σιδηροδρομικό σύστημα στη χώρα και ο κ. Καπετανίδης προχώρησε με την ανάλυση των βασικότερων σημείων.

To πόρισμα παρουσιάζουν οι:

Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικος Μηχανικος προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Bart Accou, Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Κωνσταντίνος Καπετανιδης, Πολιτικός Μηχανικός Προσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Παγω Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Υπενθυμίζεται ότι αναμένονται ακόμη δύο πορίσματα για το δυστύχημα στα Τέμπη: Ένα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με τα έλαια σιλικόνης και άλλο ένα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας για τα τρία βίντεο που κατατέθηκαν πρόσφατα στον ανακριτή και φέρονται να εμφανίζουν την εμπορική αμαξοστοιχία. Ωστόσο, δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε αυτά θα ανακοινωθούν.

 

ΠΗΓΗ

Περισσότερα από την κατηγορία

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Ανοιχτή συζήτηση στο τμήμα γεωπονίας-αγροτεχνολογίας για τα αγροτικά προβλήματα και την επίλυση τους

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Ανοιχτή συζήτηση στο τμήμα γεωπονίας-αγροτεχνολογίας για τα αγροτικά προβλήματα και την επίλυση τους

Το Τμήμα “Γεωπονίας – Αγροτεχνολογίας” του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Λάρισα, στο Campus της ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ (πρώην ΤΕΙ/Θ), σε συνεργασία με τον […]

Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος-Παράρτημα Λάρισας: Πως να χωρέσει η οργή και η αγωνιστική διάθεση των συναδέλφων σε μια μουσική διαμαρτυρία;

Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος-Παράρτημα Λάρισας: Πως να χωρέσει η οργή και η αγωνιστική διάθεση των συναδέλφων σε μια μουσική διαμαρτυρία;

Δεκάδες μηνύματα φτάνουν αυτές τις μέρες στο Παράρτημα Λάρισας του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου μπροστά στα μεγάλα απεργιακά συλλαλητήρια την Παρασκευή […]

“Χορευτική” Επίσκεψη Αγάπης στο Δημοτικό Γηροκομείο Λάρισας της Ανώτερης Σχολής Χορού και της Δημοτικής Σχολής Μπαλέτου

“Χορευτική” Επίσκεψη Αγάπης στο Δημοτικό Γηροκομείο Λάρισας της Ανώτερης Σχολής Χορού και της Δημοτικής Σχολής Μπαλέτου

Το Δημοτικό Γηροκομείο Λάρισας επισκέφθηκαν σπουδάστριες της Ανώτερης Σχολής Χορού και μαθήτριες της τάξης του Φυτωρίου της Δημοτικής Σχολής Μπαλέτου, […]

Κόκκαλης στη Βουλή: Σήμερα ο κόσμος περιμένει προτάσεις και αναγνώριση λαθών, όχι μία σκιαμαχία

Κόκκαλης στη Βουλή: Σήμερα ο κόσμος περιμένει προτάσεις και αναγνώριση λαθών, όχι μία σκιαμαχία

«Σήμερα ο αγροτικός κόσμος περιμένει προτάσεις, περιμένει αναγνώριση λαθών και περιμένει βελτίωση της καθημερινότητας. Δεν περιμένει μια σκιαμαχία, ότι εσείς, […]

Ε. Λιακούλη στο Action24: «Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ ‘’έσπειραν ανέμους και τώρα θερίζουν θύελλες’’»

Ε. Λιακούλη στο Action24: «Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ ‘’έσπειραν ανέμους και τώρα θερίζουν θύελλες’’»

«Το ΠΑΣΟΚ είναι σταθερά προσηλωμένο στον στόχο του να είναι πρώτο στις επόμενες εκλογές, εκπροσωπώντας και ενώνοντας τις απαραίτητες κοινωνικές […]

Επιμελητήριο Λάρισας: Δημόσια Πρόσκληση για την πώληση της επιχείρησης Hidrogradnja d.d. Sarajevo στην Βοσνία & Ερζεγοβίνη

Επιμελητήριο Λάρισας: Δημόσια Πρόσκληση για την πώληση της επιχείρησης Hidrogradnja d.d. Sarajevo στην Βοσνία & Ερζεγοβίνη

Από τo Επιμελητήριο Λάρισας ανακοινώνεται η Δημόσια Πρόσκληση για την πώληση της υπό πτώχευση επιχείρησης «Hidrogradnja d.d. Sarajevo(www.hidrogradnja.ba) στο Σεράγεβο […]

Κλειστοί οι παιδικοί σταθμοί Δ. Τυρνάβου την Παρασκευή λόγω συμμετοχής στην απεργιακή κινητοποίηση

Κλειστοί οι παιδικοί σταθμοί Δ. Τυρνάβου την Παρασκευή λόγω συμμετοχής στην απεργιακή κινητοποίηση

Ανακοινώνεται ότι οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου Τυρνάβου θα παραμείνουν κλειστοί την Παρασκευή 28/2/2025, λόγω συμμετοχής του προσωπικού στην 24ωρη […]

Αθανάσιος Κώτσιο: Η ΟΤΟΕ συμμετέχει στις 28 Φεβρουαρίου, στην πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ, ζητά να διαλευκανθεί το τραγικό συμβάν στα Τέμπη και να αποδοθεί δικαιοσύνη

Αθανάσιος Κώτσιο: Η ΟΤΟΕ συμμετέχει στις 28 Φεβρουαρίου, στην πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ, ζητά να διαλευκανθεί το τραγικό συμβάν στα Τέμπη και να αποδοθεί δικαιοσύνη

Ο Κώτσιος Αθανάσιος, Επικεφαλής του Νομαρχιακού Παραρτήματος της ΟΤΟΕ στον νομό Λάρισας και Εκλεγμένο Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΥΕΤΕ […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »