Στο φως έρχεται βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία, λίγο πριν τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη, από κάμερες ενός σούπερ μάρκετ στη Λεπτοκαρυά
Βίντεο-ντοκουμέντο με την εμπορική αμαξοστοιχία να περνάει από τον σταθμό της Λεπτοκαρυάς, λίγα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη, έρχεται στο φως της δημοσιότητας.
Είναι η πρώτη φορά που αποτυπώνεται σε πλάνο και με ευκρίνεια η εμπορική αμαξοστοιχία, καθώς φαίνονται τόσο τα ανοιχτού όσο και τα κλειστού τύπου βαγόνια της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, σε ένα από τα ανοιχτού τύπου βαγόνια διακρίνεται μία δεξαμενή, όπου μπορεί να βρίσκεται τυχόν παράνομο φορτίο, το οποίο και να προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη μετά την σύγκρουση των δύο τρένων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το εν λόγω ντοκουμέντο είναι μέρος ενός πολύ μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο, που είναι στα χέρια των Αρχών, και εκτιμάται ότι μέσου αυτού του υλικού ίσως καταστεί δυνατό να υπάρξει εκτίμηση για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη.
Η ανακοίνωση-απάντηση της Hellenic Train στον Μητσοτάκη για το φορτίο
Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train, απαντώντας κατ΄ουσίαν στις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στην συνέντευξή του για τα Τέμπη, ανακοίνωσε πως, «κατά δήλωσή του πελάτη» της, το περιεχόμενο του φορτίου δεν ήταν ύποπτο. Η εταιρεία επαναλαμβάνει ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε τα εξής:
– Στα τρία πρώτα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
– Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι).
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι).
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι).
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).
Οι δηλώσεις Μητσοτάκη για το φορτίο
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του για τα Τέμπη, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα όσον αφορά στο επίμαχο φορτίο, αποποιούμενος κάθε δική του ευθύνη και τονίζοντας τις ευθύνες της Hellenic Train για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Συγκεκριμένα, είπε πως η εταιρεία, ο ΟΣΕ και η Πυροσβεστική, τον διαβεβαίωναν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε επικίνδυνα υλικά και ότι με βάση τις εκθέσεις αυτές, τις οποίες κρατούσε ανά χείρας, ο ίδιος είχε δηλώσει 15 ημέρες μετά το δυστύχημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο.
«Ένα χρόνο μετά, όμως, είπα ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Άρα, εξίσου ενδιαφέρομαι και εγώ να μάθω εάν υπήρχε κάποιο λαθραίο…», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
Αρνήθηκε ωστόσο ότι παραπλανήθηκε ή έκανε λάθος, αλλά δήλωσε πως «αυτό το οποίο μπορεί να φάνταζε τότε απίθανο σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό», προσθέτοντας πως «αν αποδειχθεί τελικά, υπεράνω αμφιβολίας, ότι υπήρξε επικίνδυνο φορτίο, θα λογοδοτήσει η Hellenic Train, όχι μόνο ποινικά αλλά και πολιτικά».