Ενημέρωση για το κυβερνητικό πρόγραμμα Ν.5.2. για τις πλημμυρισμένες κτηνοτροφικές μονάδες

Ενημέρωση για το κυβερνητικό πρόγραμμα Ν.5.2. για τις πλημμυρισμένες κτηνοτροφικές μονάδες
A flooded town by the Storm Daniel , in Astritsa village, Karditsa on September 8, 2023. / Πλημμυρισμένο πόλη απο την κακοκαιρία Daniel στο χωριό Αστρίτσα, στην Καρδίτσα , στις 8 Σεπτεμβρίου , 2023

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ!!
ΟΙ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΜΕΝΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΕΣΤΡΑΦΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΤΟΥ DANIEL ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2023, ΓΥΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ 5.2, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ:ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ή ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΌ ΤΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕ 100 % ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .
(ΑΠΟ ΤΟΝ Δρα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΟΥΛΑ, ΟΜΟΤΙΜΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΙΜΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Επισκέφθηκα τις πληγείσες περιοχές, από τις καταστροφικές πλημμύρες του Daniel (τον Σεπτέμβριο του 2023), έκανα αυτοψίες, στις κατεστραμμένες κτηνοτροφικές μονάδες και συνομίλησα με τους ιδιοκτήτες στις περιοχές: Φαλάνης, Αμπελώνα, Γιάννουλης (Κιόσκι), Φαρσάλων, Βαμβακού, Σιτοχωρίου, Βρισιών της Π.Ε Λάρισας, Παλαμά, Κοσκινά, Καρποχωρίου, Καρδιτσομαγούλα, Αγία Τριάδα, Νέο Ικόνιο της Π.Ε Καρδίτσας, Πύλης Aγ. Βησσαρίωνα, Φήκης, Παλαιομοναστήρου ,Πετρωτού, Γεωργανάδες, Ζάρκο και Φαρκαδώνας της Π.Ε Τρικάλων, Βόλου, Διμήνι, Νέα Αγχίαλος, Βελεστίνου, Στεφανοβήκειο, Ριζόμυλος και χλόη της Π.Ε Μαγνησίας και Δομοκού της Π.Ε Φθιώτιδας.
Τα Συμπεράσματα μου από τις αναφερόμενες επισκέψεις και συναντήσεις μου και οι ενέργειες του Ελληνικού Κράτους είναι τα εξής:
Α) Οι Ζημίες είναι ανυπολόγιστες και μεγάλες σε: Υποδομές κτιριακών εγκαταστάσεων, σε ζωικό κεφάλαιο, σε εξοπλισμούς, εργαλεία και σε ζωοτροφές.
Ο Θεσσαλικός κάμπος υπέστη το καταστροφικό πλήγμα από τον Daniel που άφησε πολλές κτηνοτροφικές μονάδες με σημαντικές βλάβες και τις κατέστησε κυριολεκτικά εκτός λειτουργίας και εκτός παραγωγικής διαδικασίας. Μέσα σε μόνο λίγες ημέρες αδιάκοπης και έντονης βροχόπτωσης, ολόκληρα χωριά βυθιστήκαν κάτω από το νερό, περιουσίες χαθήκανε, κόποι μίας ζωής εξαφανιστήκανε και η τύχη πολλών θεσσαλών αγροτών και κτηνοτρόφων, που ζούσαν και εργαζόντουσαν στην ύπαιθρο, έγινε έρμαιο στο μένος της φύσης και στα πρωτοφανή ακραία καιρικά φαινόμενα.

Το μέγεθος της ζημιάς μεγάλο, ειδικά σε ποιμνιοστάσια που λειτουργούσαν ως πρόχειρα καταλύματα και ήταν κατασκευασμένα από ευτελή υλικά (ξύλινες κολώνες της ΔΕΗ, τσιμεντόλιθους, λαμαρίνες), τα αποτελέσματα από τον Daniel ήταν σε πολλές περιπτώσεις η ολοσχερής καταστροφή.
Ο απολογισμός ολέθριος, η βλάβη ανήκεστος και η ανάγκη στήριξης του πληγέντα αγρότη-κτηνοτρόφου επιτακτική.
Β) Η Ελληνική Πολιτεία, για την αποκατάσταση των πληγέντων κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας, εξέδωσε την Απόφαση με Αριθμ. 1874/ ΦΕΚ με αρ. Φύλλου 1187/19 Φεβρουαρίου 2024, με την οποία καθορίζεται το πλαίσιο εφαρμογής του ΥΠΟ μέτρου 5.2 → «2 «Επενδύσεις αποκατάστασης των ζημιών που προκαλούνται στο γεωργικό κεφάλαιο (φυτικό, ζωικό και πάγιο) από φυσικά φαινόμενα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες και καταστροφικά γεγονότα» του Μέτρου 5, «Αποκατάσταση του δυναμικού γεωργικής παραγωγής που έχει πληγεί από φυσικές καταστροφές και καταστροφικά συμβάντα και ανάληψή κατάλληλων προληπτικών δράσεων» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α), 2014-2020.
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με έγγραφο του, με αριθμό πρωτ. στις 04-03-2024/ Α.Π: οι.611, δημοσίευσε την 1η Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2024 , με περίοδο υποβολής από : 07-03-2024 έως 30-04-2024.
Εντούτοις, λόγω ασαφειών ως προς τα κριτήρια ένταξης στο υπομέτρο και λόγω των έντονων διαμαρτυριών των μελετητών και παραγωγών, το Υπουργείο παράτεινε τρείς φορές ακόμη, την υποβολή των αιτήσεων, η 2η μέχρι 31-7-2024 , η 3η παράταση μέχρι 30-9-2024 & η 4η μέχρι 31-10-2024. Το Πρόγραμμα με τις τέσσερις αναβολές καθυστέρησε ήδη 8 μήνες.
Β1) Η υλοποίηση του Προγράμματος (Μέτρο 5.2), ανατέθηκε στον ΕΛΓΑ.(Στο άρθρο 15, Όργανα διοικητικού ελέγχου και αιτήσεων στήριξης πραγματοποιεί ο ΕΛΓΑ).
Β2) Ο προϋπολογισμός του Μέτρου 5.2 ανέρχονταν στα 45.000.000 €, όπως αναγράφεται στην σελίδα 1, της πρώτης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος,

(του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων), για την υποβολή αιτήσεων στήριξης , στο Πρόγραμμα Αγροτική Ανάπτυξη τής Ελλάδας 2014-2022, με Ημερομηνία 04-03-2024 και Α.Π.:οικ.611.
Πέραν του αναφερόμενου προϋπολογισμού των 45 εκατομμυρίων Ευρώ, στην πρώτη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, (του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων), για την υποβολή αιτήσεων στήριξης, στο Πρόγραμμα Αγροτική Ανάπτυξη τής Ελλάδας 2014-2022, με Ημερομηνία 04-03-2024 και Α.Π.:οικ.611, στην σελίδα 19 με αριθμό : 6.2.4, με τίτλο : ΥΠΕΡΔΕΣΜΕΥΣΗ
α) Παρέχεται η δυνατότητα στον ΕΛ.Γ.Α. να αυξήσει τις προβλεπόμενες στην παράγραφο 1.6 πιστώσεις (υπερδέσμευση), σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διαδικασία Ι.1.3 «Διοικητικός έλεγχος αιτήσεων στήριξης» του ΣΔΕ προκειμένου να επιλεγούν επιπλέον αιτήσεις στήριξης είτε λόγω της επικαιροποίησης του ΠΑΔΕ μετά την εξέταση των προσφυγών είτε για οποιαδήποτε άλλη αιτία (όπως για παράδειγμα τη βέλτιστη προσαρμογή των πιστώσεων της παραγράφου 1.6 της παρούσας στο συνολικό προϋπολογισμό των αιτήσεων στήριξης).
β) Το ποσό της υπερδέσμευσης μπορεί να ανέλθει έως το 110% της συνολικής δημόσιας ενίσχυσης που καθορίζεται στην πρόσκληση. Σε περίπτωση που αυτό το ποσοστό δεν επαρκεί, δύναται να αυξηθεί μετά από έγκριση της ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ.
Άρα το επιπλέον ποσό της Υπερδέσμευσης ανέρχεται σε 49.500.00 €. Τότε το συνολικό διαθέσιμο ποσό από πλευράς Υπουργείου ανέρχεται σε 94.500.000€, μπορεί να είναι διαθέσιμο εφόσον υπάρχουν επιπλέον αιτήσεις πλημμυρισμένων παραγωγών.
Β3)Στο άρθρο 9, το ύψος του επιλέξιμου προϋπολογισμού, είναι επιχορηγούμενο 100%, με ανώτατο επιλέξιμο κόστος 250.000 €, σε περιπτώσεις μετεγκατάστασης και για επιδιορθώσεις – εκσυγχρονισμός υφισταμένης κτηνοτροφικής μονάδας μέχρι του ποσού 100.000€, επιχορηγούμενο 100%. Επιπλέον χρηματοδότηση για τα πνιγμένα ζώα , με επιχορήγηση 100% από το Κράτος.

Β4) Χρόνος υλοποίησης: Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου δεν μπορεί να υπερβεί την 30-09-2025, (σύμφωνα με το 5.2, άρθρο 9 παράγραφος 5).
Β5) Αποκλεισμός εκτροφών: Οι μετεγκαταστάσεις ή οι εκσυγχρονισμοί, προβλέπονταν μόνο σε κτηνοτροφικές μονάδες που αφορούσαν :
 Πρόβατα
 Αίγες
 Βοοειδή &
 Μελισσοκομία
Αποκλείονταν από την ένταξη στο πρόγραμμα με Ν. 5.2, όταν αφορούσαν:
 Χοιροτροφία
 Πτηνοτροφία &
 Ιχθυοκαλλιέργειες
Διευκρίνιση: Αποζημιώσεις όμως προβλεπόταν ,για παντός είδους ζώου από τον ΕΛΓΑ.
Β6) Η αποκατάσταση των πρόχειρων καταλυμάτων (Ν. 4052/2012, άρθρο 1, παρ. 2) δεν είναι επιλέξιμη στην παρούσα δράση. Η αντικατάστασή τους είναι επιλέξιμη, υπό την προϋπόθεση της μετατροπής τους είτε σε συμβατικές κατασκευές – οι οποίες θα διαθέτουν στατική μελέτη – είτε σε εγκαταστάσεις θερμοκηπιακού τύπου – οι οποίες θα διαθέτουν έγκριση τύπου. Και στις δύο περιπτώσεις οι νέες κατασκευές πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις των Κοινοτικών προτύπων, Υγιεινής και καλής διαβίωσης των ζώων.
Β7) Θεώρησα το Μέτρο 5.2, όταν ανακοινώθηκε σχεδόν προ έτους, ένα γενναιόδωρο πρόγραμμα, με δωρεά, 100%. Για πρώτη φορά δίδονταν από το Κράτος σε κτηνοτρόφους πρόγραμμα το οποίο θα μπορούσε να φθάσει σε προϋπολογισμό 350.000 €, για μία μονάδα τριακοσίων αιγοπροβάτων, με δωρεά 100% σε: (κτίρια, μηχανολογικούς εξοπλισμούς, αγορά 300 αιγοπροβάτων), μία πλήρης κτηνοτροφική μονάδα, έτοιμη για λειτουργία. Ο κτηνοτρόφος συμμετέχει μόνο με το αγροτεμάχιο και τίποτα άλλο. Τελικά, το πρόγραμμα δεν «περπάτησε» όπως είχε σχεδιαστεί, θα αναλύσω παρακάτω, τα προβλήματα και τα αίτια για τα οποία οι κτηνοτρόφοι έδειξαν πλήρη αδιαφορία να συντάξουν Σχέδιο προγράμματος ένταξης στο ΥΠΟ μέτρο 5.2.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ μέτρο 5.2

Μετά τα ολέθρια αποτελέσματα από τον DANIEL, η Κρατική αρωγή, μέσω του ΕΛΓΑ, αποζημιώνει, εν μέρει, τους πληγέντες παραγωγούς για απώλεια ζωικού κεφαλαίου και φθορές σε κτιριακές εγκαταστάσεις, σε αναλώσιμα και σε μηχανολογικό εξοπλισμό και εν συνεχεία προκηρύσσεται το υπομέτρο 5.2. για την υποστήριξη των πλημμυροπαθών, που με τη συμμετοχή τους στο εν λόγω μέτρο, τους παρέχεται η δυνατότητα με 100% επιδότηση να αποκαταστήσουν τις μονάδες τους ή ακόμη και να μετεγκατασταθούν, φτιάχνοντας νέες σύγχρονες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, υπό προϋποθέσεις.
Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν άμεση, όπως εξάλλου και αναμενόταν, η αναγκαιότητα του μέτρου ζωτικής σημασίας και η πρόθεση συμμετοχής αδιαμφησβήτητη.
Εντούτοις, η έκβαση του μέτρου, εκ των αποτελεσμάτων, δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς κατατέθηκαν λιγοστές αιτήσεις, εν αντιθέσει με τον μεγάλο αριθμό των δικαιούχων.
Οι κυριότεροι λόγοι που λειτουργήσαν ως τροχοπέδη στην κατάθεση αιτήσεων αναφέρονται συνοπτικά παρακάτω.
 Πολλές κτηνοτροφικές μονάδες δεν διαθέταν Άδεια Λειτουργίας (****θα επανέλθω με απαραίτητες διευκρινίσεις για την Άδεια Λειτουργίας, αφού γίνει η συνοπτική αναφορά των λόγων****) και συνεπώς δεν μπορούσαν να υποβάλλουν την αίτηση (αποκλείονταν).
 Αδυναμία φορολογικής και Ασφαλιστικής ενημερότητας, λόγω μη δυνατότητας πληρωμής ή διακανονισμού των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, στοιχείο προ απαιτούμενο για την υποβολή της αίτησης, (αποκλεισμός). Κανονικά, θα έπρεπε να υπάρχει ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για την είσπραξη των χρημάτων, όπως εφαρμόζεται στα σχέδια Βελτίωσης, στον Αναπτυξιακό Νόμο, κ.λπ.

 Ασαφές πλαίσιο σε ότι αφορούσε την διπλή χρηματοδότηση. Ο παραγωγός σε συνεργασία και υπό την καθοδήγηση του μελετητή του, δεν είχε σαφή εικόνα για το ύψος της επιλέξιμης δαπάνης που πρόκειται να αιτηθεί στο μέτρο. Οι αποζημιώσεις από την Κρατική αρωγή, δεν ήταν ξεκάθαρα κατανεμημένες ως κονδύλια, για να γνωρίζει ο παραγωγός τι έχει πληρωθεί για εξοπλισμό, αναλώσιμα- ζωοτροφές, κτηριακές εγκαταστάσεις.
 Επιπλέον, το 30% που ήταν προϋπόθεση τεκμηριωμένης ζημιάς για το μέτρο, λειτούργησε ανασταλτικά για την κατάθεση αιτήσεων στο μέτρο. Λόγω αδυναμίας συνέχισης της παραγωγικής διαδικασίας στις υφιστάμενες μονάδες, (καταστροφή πρόχειρων καταλυμάτων, απώλεια ζωικού κεφαλαίου), πολλοί κτηνοτρόφοι αποκατέστησαν, με ίδια κεφάλαια, σε κάποιο βαθμό τις βλάβες, όσο το δυνατόν συντομότερα, για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν κάποιο εισόδημα και με την προσδοκία να ενταχθούν μελλοντικά σε προσεχές Σχέδιο Βελτίωσης, Αναπτυξιακός, Ταμείο Ανάκαμψης κ.λ.π.
 Σε άμεση συνάφεια και σε συνέχεια με το προηγούμενο, η προ απαιτούμενη κατεδάφιση της πληγείσας μονάδας που όμως αποκαταστάθηκε, με ίδια κεφάλαια όπως επισημάναμε, δαπανώντας σε κάποιες περιπτώσεις σημαντικά ποσά, είναι ένα κριτήριο που απέτρεψε τους κτηνοτρόφους από το να υποβάλλουν αίτηση στο μέτρο, διότι πολλές από αυτές τις κατασκευές θα λειτουργούσαν μελλοντικά όχι ως στάβλοι, αλλά επικουρικά ως αποθήκες για την φύλαξη ζωοτροφών και μηχανημάτων, ειδικά στις μεγάλες μονάδες.
 Η έλλειψη αρκετού χρόνου για την υλοποίηση των αναφερομένων κτηνοτροφικών Μονάδων, μέτρησε αρνητικά στις αποφάσεις των κτηνοτρόφων να μην υποβάλουν μελέτη για ένταξη στο Υπο μέτρο 5.2, φοβούμενοι την απένταξη και τις οικονομικές συνέπειες και αυτό φαίνεται ακόμη και έως σήμερα, αφού οι αιτήσεις των παραγωγών δεν αξιολογήθηκαν, όντας στα μέσα του Ιανουαρίου και ο Σεπτέμβριος όπως αναφέρθηκε παραπάνω είναι καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου.
 Επιπρόσθετα, συμπληρωματικά στο παραπάνω να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι ο απαιτούμενος χρόνος για όλη τη διαδικασία της έκδοσης της άδειας και της κατασκευής της μονάδας είναι μεγάλος και πρέπει να ληφθεί υπόψιν. Ο χρόνος και οι εγκρίσεις που χρειάζονται για τη λειτουργία μιας κτηνοτροφικής μονάδας, είναι οι εξής:
1. Χρόνος αξιολόγησης της Μελέτης για ένταξη στο πρόγραμμα,
2. Άδεια Ίδρυσης (προϋποθέτει εγκρίσεις από υπηρεσίες: Εφορεία Αρχαιοτήτων, Νεότερων Μνημείων, Κλασσικών μνημείων, Δασαρχεία, Είσοδο-Έξοδο από Δήμο, Χρήσης Γης από Πολεοδομία, άδεια διάθεσης και επεξεργασία
λυμάτων από το Υγειονομικό).
3. άδειες οικοδομής, (στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται παρέκκλιση,
διαδικασία αρκετά χρονοβόρα διότι, η απόφαση της παρέκκλισης βγαίνει
από την Περιφέρεια).
4. η κατασκευή των κτηριακών,
5. αγορά και εγκατάσταση του εξοπλισμού
6. έκδοση τιμολογίων
7. άδεια λειτουργίας,
8. παραλαβή από επιτροπές και
9. πληρωμές.
****ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ :
1ον) Όλες οι κτηνοτροφικές μονάδες, πρέπει να έχουν υποχρεωτικά άδεια
λειτουργίας και να τηρούν τα Κοινοτικά Πρότυπα, (Επενδύσεις στη ζωική παραγωγή – Κοινοτικά πρότυπα υγιεινής και καλής διαβίωσης των ζώων,) όπως αναφέρονται και περιγράφονται στα Παραρτήματα 3- 6 και επισυνάπτονται στην 1η Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2024, με περίοδο υποβολής από : 07-03-2024 έως 30-04- 2024, στις σελίδες 50-69 και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της πρόσκλησης του Υ/Μ 5.2 του ΠΑΑ.
2ον) Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ( τα τελευταία 30 χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις),δίδει επιδοτήσεις σε κτηνοτρόφους μέσου δηλώσεων ΟΣΔΕ, (ο ΟΠΕΚΕΠΕ πληρώνει) χωρίς να έχουν άδεια λειτουργίας και αυτό συνεχίζεται και τώρα το 2024.
3ον) Αποτελεί σχήμα οξύμωρο όπως φαίνεται παραπάνω, δηλαδή αποκλείονται οι πλημμυρισμένοι κτηνοτρόφοι να ενταχθούν στο Μέτρο 5.2 για να ξανακτίσουν τις κτηνοτροφικές τους μονάδες, διότι δεν έχουν άδεια λειτουργίας, αλλά μπορούν μέσω του ΟΣΔΕ να παίρνουν επιδοτήσεις .
4ον) Αν συνέβαινε αυτό σε άλλο Ευρωπαϊκό Κράτος , το Υπουργείο θα ζητούμε τα χρήματα που πληρώθηκαν οι παραγωγοί να τα επιστρέψουν όλα τα χρηματικά ποσά που πήραν και μάλιστα έντοκα.
5ον) Πολλοί Κτηνοτρόφοι δεν είχαν οικόπεδα δικά τους και ζήτησαν από τον Δήμο τους να τους παραχωρηθούν εκτάσεις και κατασκεύασαν τις κτηνοτροφικές τους μονάδες, με την μορφή των πρόχειρων καταλυμάτων, όπως προβλέπονται οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, δηλαδή, ενοικίαση τόσων στρεμμάτων σύμφωνα με το τοπογραφικό για 15 έτη, αλλά για κατασκευή πρόχειρων εγκαταστάσεων. Οι πρόχειρες εγκαταστάσεις όμως όπως αναφέρθηκα παραπάνω. Από όσα ανέφερα με το Ν. 6, γίνεται κατανοητό ότι χρειάζεται βελτίωση του Νομικού πλαισίου για να μπορούν οι κτηνοτρόφοι να κάνουν χρήση με Μεταλλικές κατασκευές συμβατικού τύπου ή Μεταλλικές κατασκευές θερμοκηπιακού τύπου για να λυθεί του θέμα και μετά την απομάκρυνση τους από τα δημοτικά οικόπεδα μπορούν να μεταφερθούν όλα τα υλικά σε ιδιόκτητα οικόπεδα των κτηνοτρόφων.
6ον) Το μέτρο 5.2, παρόλα αυτά, δεν είχε την απαιτούμενη απήχηση όπως αναμενόταν, για λόγους που θίξαμε παραπάνω, ελάχιστοι κτηνοτρόφοι υποβάλανε Σχέδιο αποκατάστασης για Μετεγκατάσταση και εκσυγχρονισμό, (περίπου 20 αιτήσεις), ο μεγάλος αριθμός αιτήσεων ήταν για αγορά ζώων ,αντικαθιστώντας αυτά που πνίγηκαν, ( σύμφωνα με τις πιστοποιήσεις του ΕΛΓΑ). Αν ακόμη οι αιτηθέντες αξιολογηθούν θετικά δεν θα δεσμεύσουν άνω των 15.000.000 € , από τα 45.000.000 €, (πλέον της υπερδέσμευσης, που ανέρχεται όπως αναλύθηκε παραπάνω σε 49.500.000 €) του διαθέσιμου προγράμματος.
Το αναφερόμενο παραπάνω γεγονός, ότι δεν υπήρξε συμμετοχή (αιτήσεις), των κτηνοτρόφων στις μετεγκαταστάσεις και των εκσυγχρονισμό των κτηνοτροφικών μονάδων, (λόγω των παράλογων κριτηρίων που αναφέρθηκαν αναλυτικά παραπάνω), αυτό όμως δεν αναιρεί την πρόθεση και συγχρόνως την αναγκαιότητα διατήρησης και ενίσχυσης του κτηνοτροφικού κλάδου στη Θεσσαλία, αλλά και γενικότερα σε όλη την Ελληνική επικράτεια, προκειμένου να εξελιχθεί ο κλάδος, να γίνουν σύγχρονες, πιστοποιημένες εγκαταστάσεις, με σωστές συνθήκες υγιεινής για το ζωικό κεφάλαιο, που θα οδηγήσουν στην αύξηση της παραγωγικής διαδικασίας, σε ανταγωνιστικότητα στις διεθνείς αγορές, αλλά και στην επιδίωξη της επάρκειας και της εγχώριας κατανάλωσης.
Έχοντας ως πρότυπα, προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν επενδύσει στον κτηνοτροφικό τομέα, δίνοντας ουσιαστικές δυνατότητες στον κτηνοτρόφο να μεγιστοποιήσει την παραγωγή του και ακόμη περισσότερο να διευρύνει τον κύκλο των εργασιών του, περνώντας και στο κομμάτι της μεταποίησης, θα πρέπει και η Ελλάδα να κινηθεί, εκσυγχρονίζοντας την παραγωγή της. 7ον ) Ένα σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί επιπλέον το πρόγραμμα 5.2 είναι το εξής: Το αναφερόμενο πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων , επιχορηγεί την αγορά αιγοπροβάτων ( 350€/ ζώο), με 100% επιδότηση, από το εξωτερικό, αν συνεχίσουμε να εισάγουμε από το εξωτερικό πρόβατα, σε βάθος χρόνου, δεν θα έχει ο Έλληνας κτηνοτρόφος ντόπιες Ελληνικές φυλές οι οποίες είναι προϋπόθεση για να παραχθεί η φέτα Π.Ο.Π,(καθώς και τα 22 πιστοποιημένα τυριά ΠΟΠ, πέραν της φέτας), ανησυχεί το Υπουργείο μήπως σε λίγα χρόνια θα χάσουμε την φέτα ΠΟΠ, καθώς και τα λοιπά πιστοποιημένα ζωικά προϊόντα?
Υ.Γ. Σύντομα θα δημοσιευτεί το 2ο άρθρο, το οποίο θα αναφέρεται, σε ρεαλιστικές και κοστολογημένες προτάσεις, πως θα μπορέσουν, κυρίαρχα οι κατεστραμμένοι από τις πλημμύρες του Daniel, αλλά και κτηνοτρόφοι άλλων περιοχών, να κτίσουν τις κατεστραμμένες, ή υποβαθμισμένες κτηνοτροφικές μονάδες από την αρχή, οι οποίες θα είναι σύγχρονες Ευρωπαϊκού επιπέδου, (λόγω των ψηλών Προδιαγραφών) και ποια χρηματοδοτικά εργαλεία προτείνονται.

Περισσότερα από την κατηγορία

Νέο υπερσύγχρονο ψηφιακό στεφανιογράφο για το Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας

Νέο υπερσύγχρονο ψηφιακό στεφανιογράφο για το Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας

Με νέο, υπερσύγχρονο ψηφιακό στεφανιογράφο εξοπλίζεται το Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων μέσα στο 2025, με προϋπολογισμό 900.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος […]

Κώστας Τσιάρας: Τα προβλήματα λύνονται με διάλογο – Συναντήσεις του ΥπΑΑΤ, Κώστα Τσιάρα με εκπροσώπους αγροτών από τις Σέρρες

Κώστας Τσιάρας: Τα προβλήματα λύνονται με διάλογο – Συναντήσεις του ΥπΑΑΤ, Κώστα Τσιάρα με εκπροσώπους αγροτών από τις Σέρρες

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας συναντήθηκε το πρωί με εκπροσώπους του Πανελλαδικού Αγροτικού Συλλόγου Καλλιεργητών Ενεργειακών Φυτών. […]

Ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών στη Θεσσαλία με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό από την Περιφέρεια

Ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών στη Θεσσαλία με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό από την Περιφέρεια

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με απόφαση του Περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα ενέταξε στις 21 Ιανουαρίου 2025 στο Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021-2027» την Πράξη […]

Σακκάς σε Θεσσαλούς Δημάρχους: Συνεργασία και εμπιστοσύνη στον νέο φορέα για τα απορρίμματα στη Θεσσαλία

Σακκάς σε Θεσσαλούς Δημάρχους: Συνεργασία και εμπιστοσύνη στον νέο φορέα για τα απορρίμματα στη Θεσσαλία

Επιστολή για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται ως προς τη διαχείριση απορριμμάτων στη Θεσσαλία, απέστειλε ο Δήμαρχος Τρικκαίων  Θεσσαλίας και […]

Ανακοινώσεις σχετικά με προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τμήμα  του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65)

Ανακοινώσεις σχετικά με προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65)

Σε συνέχεια προηγούμενης (23-01-2025) ανακοίνωσής μας, από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας ανακοινώνεται ότι, μετά από απόφαση της Διεύθυνσης […]

Προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων στις εισόδους – εξόδους αμφίπλευρα του Κόμβου Καρδίτσας του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε- 65)

Προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων στις εισόδους – εξόδους αμφίπλευρα του Κόμβου Καρδίτσας του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε- 65)

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας ανακοινώνεται ότι, μετά από απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καρδίτσας, για λόγους ασφαλείας, λόγω […]

Υπενθυμίζονται χρήσιμες συμβουλές από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών

Υπενθυμίζονται χρήσιμες συμβουλές από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με αφορμή  πρόσφατα περιστατικά, εφιστάταιη προσοχή των πολιτών για την αποφυγή εξαπάτησής τους […]

Δημήτρης Kουρέτας: Σημαντικές παρεμβάσεις για την Υγεία στη Θεσσαλία –  Πρώτο βήμα ο μαγνητικός τομογράφος στο Νοσοκομείο Καρδίτσας  μέσα από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021-2027»

Δημήτρης Kουρέτας: Σημαντικές παρεμβάσεις για την Υγεία στη Θεσσαλία – Πρώτο βήμα ο μαγνητικός τομογράφος στο Νοσοκομείο Καρδίτσας μέσα από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021-2027»

Σήμερα, από το Νοσοκομείο Καρδίτσας, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας, ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης σημαντικών παρεμβάσεων στον τομέα […]

Ν. Σακκάς στην κοπή πίτας της ΠΕΔ Θεσσαλίας: Το 2025 έτος πολλαπλών προκλήσεων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ν. Σακκάς στην κοπή πίτας της ΠΕΔ Θεσσαλίας: Το 2025 έτος πολλαπλών προκλήσεων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Στη Λάρισα διεξήχθη σήμερα, Τετάρτη, η πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας για το 2025.   […]

Βασίλεψε η ΔΑΟΚ της Περιφέρειας Θεσσαλίας – Δημ. Κουρέτας: «Η ομαδική δουλειά φέρνει αποτελέσματα, ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες»

Βασίλεψε η ΔΑΟΚ της Περιφέρειας Θεσσαλίας – Δημ. Κουρέτας: «Η ομαδική δουλειά φέρνει αποτελέσματα, ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες»

Σε θερμό και ευχάριστο κλίμα, με αισιοδοξία και ευχές για μια δημιουργική και παραγωγική χρονιά, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »