Τι είπε ο υπουργός Παιδείας για την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου, την ίδρυση Αθλητικών Σχολείων και των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων
Ο υπουργός παρουσίασε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών, τις οποίες εισηγήθηκε από κοινού με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή στο υπουργικό συμβούλιο νωρίτερα σήμερα Δευτέρα.
Σχετικά με την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ), σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, αν και το Διεθνές Απολυτήριο έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας από το 1995, μέχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί μόνο σε 15 ιδιωτικά σχολεία.
Με στόχο τη μείωση των ανισοτήτων και την αύξηση των ευκαιριών, το ΙΒ θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το Σεπτέμβριο του ’26 σε πάνω από 5 Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια με τον αριθμό των σχολείων να αυξάνεται σταδιακά. «Δεν θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων αλλά σχολεία πολλών δυνατοτήτων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης, για να προσθέσει: «Αυτό οφείλουμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε και να αυξήσουμε την κοινωνική κινητικότητα στην εκπαίδευση».
Σχετικά με τα Αθλητικά Σχολεία
«Δημιουργούνται δύο Αθλητικά Σχολεία για αρχή, θα πάμε σε όλη την Ελλάδα στη συνέχεια», δήλωσε ειδικότερα ο υπουργός στον Ant1. Το ένα θα βρίσκεται στη Ν.Ιωνία, κοντά στο ΟΑΚΑ, το άλλο στη Θεσσαλονίκη, αμφότερα θα αξιοποιούν τις αθλητικές υποδομές, που βρίσκονται πλησίον και η έναρξη λειτουργίας τους δρομολογείται για το Σεπτέμβριο του 26. Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι θα είναι «πιο ευέλικτο για τους αθλητές μας, τους μελλοντικούς Ολυμπιονίκες και Παρα-ολυμπιονίκες. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Θα έχουν χαρακτήρα που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε σε όλα αυτά τα παιδιά που έχουν αυτή την κλίση. Και μέχρι σήμερα δεν μπορούν γιατί δεν υπάρχει ο αντίστοιχος θεσμός».
Σχετικά με το θεσμό των Ανοιχτών Σχολείων
Ανοιχτά Σχολεία τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα για δραστηριότητες εξήγγειλε, μεταξύ άλλων, ο κ. Πιερρακάκης, εξηγώντας πως πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει σε διάφορα σχολεία. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο, που μπορεί να αξιοποιηθεί απ’όλα τα σχολεία, απ ́όλους τους δήμους», εξήγησε ο ίδιος, ο οποίος ανέφερε ενδεικτικά αθλητικές δραστηριότητες, χρήση σχολικών βιβλιοθηκών. «Θα συμπράξουμε με τους δημάρχους, την τοπική αυτοδιοίκηση θεσμοθετώντας τα Ανοιχτά Σχολεία», κατέληξε.
Σχετικά με τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία
«Φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς στο πεδίο σε ένα σύστημα που έχουμε 190.000 εκπαιδευτικούς περίπου, προκύπτει πάντα μία άδεια, κάτι έκτακτο. Πάντα θα υπάρχουν κενά. Εμείς κρινόμαστε από το πόσο γρήγορα τα καλύπτουμε και πόσο πιο λίγα είναι κάθε χρόνο», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, τονίζοντας παράλληλα ότι «φέτος είμαστε πολύ καλύτερα από ποτέ».
Σχετικά με την απαγόρευση κινητών τηλεφώνων
Για ένα μέτρο ιδιαίτερα επιτυχημένο έκανε λόγο ο κ.Πιερρακάκης αναφορικά με την απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. «Το μέτρο πέτυχε επειδή το αγκάλιασαν οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες», σημείωσε, εκφράζοντας παράλληλα τις ευχαριστίες του στους εκπαιδευτικούς ενώ αντιπαρήλθε τους τίτλους περί «αποβολών εξαιτίας κινητών», ως «ανεκδοτολογικούς».
«Κάθε περιστατικό μπούλινγκ, είναι ‘παντρεμένο’ με ένα κινητό τηλέφωνο – αυτό το ‘απόστημα’ έπρεπε να σπάσει», είπε.
Σχετικά με τα Ωνάσεια Σχολεία
Ιδρύονται 22 νέα σχολεία, τα Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία σε διαφορετικές ακριτικές περιοχές, στα οποία θα φοιτήσουν συνολικά περίπου 6.000 μαθητές και μαθήτριες. Τα πρώτα 6 γυμνάσια και 6 λύκεια, τα οποία έρχονται για να αντιμετωπιστούν κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες, θα αρχίσουν να λειτουργούν το Σεπτέμβριο του ’25, προανήγγειλε ο υπουργός, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στο Ίδρυμα Ωνάση.
Τέλος, ο υπουργός επεσήμανε την ανάγκη αλλαγή νοοτροπίας, ως βάση για την εξέλιξη της χώρας. «Πρέπει να αλλάξουμε σε πολλά πράγματα νοοτροπία και να φύγουμε μπροστά. Χρειάζονται ‘εργαλεία’, βούληση – ο πρωθυπουργός την έχει, η κυβέρνηση την έχει», δήλωσε ενώ τόνισε πως «πρέπει να σταματήσουμε να ‘κολλάμε’ στον ίδιο τρόπο που δεν έχει δουλέψει. Πρέπει να ανοίξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τους ορίζοντές μας – είναι ουσιαστικό για την υπόσταση της χώρας να το κάνουμε αυτό».