Διαγωνίσματα στο λύκειο: Πότε επιτρέπονται και πώς αξιολογούνται οι μαθητές

Διαγωνίσματα στο λύκειο: Πότε επιτρέπονται και πώς αξιολογούνται οι μαθητές

Νέοι όροι και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών

 

Είναι η στιγμή που κάνει πολλούς μαθητές να… ταράζονται. Η στιγμή που ο εκπαιδευτικός μπαίνει μέσα στη σχολική αίθουσα και ανακοινώνει… διαγώνισμα!

Οι γραπτές εξετάσεις των μαθητών χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, στις ολιγόλεπτες, σ’ αυτές δηλαδή που ο μαθητής εξετάζεται στο μάθημα της ημέρας και στις ωριαίες, σ’ αυτές που οι μαθητές έχουν ενημερωθεί αρκετές ημέρες νωρίτερα. Στις δεύτερες ανήκουν τα -γνωστά σε όλους- διαγωνίσματα τριμήνου (για τα γυμνάσια) και τετραμήνου (για τα λύκεια). Από τις γραπτές εξετάσεις προκύπτει σε μεγάλο ποσοστό ο βαθμός αξιολόγησης των μαθητών στον έλεγχο προόδου.

Ωστόσο, ο νόμος 4823/2021 τροποποίησε τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), καθορίζοντας νέους όρους και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών, που διαμορφώνονται ως εξής:

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

  • τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
  • την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
  • την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
  • την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
  • τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Τα διαγωνίσματα

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην παρ. γ’ του πρώτου εδαφίου.

Ο νόμος ορίζει επίσης ότι για μάθημα, το οποίο για οποιονδήποτε λόγο διδάχθηκε λιγότερο από 10 ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών. Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

Επίσης, με τη λήξη του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου, κάθε διδάσκων καταθέτει στον διευθυντή του σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας. Με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών.

Για το δεύτερο τετράμηνο, η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

 

ΠΗΓΗ

Περισσότερα από την κατηγορία

Σχολικές εκδρομές: Τι αλλάζει, σύμφωνα με το σχέδιο υπουργικής απόφασης

Σχολικές εκδρομές: Τι αλλάζει, σύμφωνα με το σχέδιο υπουργικής απόφασης

Οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν ζητήσει να νομοθετηθεί η προστασία των συνοδών εκπαιδευτικών στις σχολικές εκδρομές, καθώς επίσης και να προβλέπεται αμοιβή […]

To 1o Sustainability Skills & Career Fair έρχεται στην Αθήνα τον Οκτώβριο Εξερευνώντας Ευκαιρίες Καριέρας με Περιβαλλοντικό & Κοινωνικό Αντίκτυπο στον 21ο αιώνα

To 1o Sustainability Skills & Career Fair έρχεται στην Αθήνα τον Οκτώβριο Εξερευνώντας Ευκαιρίες Καριέρας με Περιβαλλοντικό & Κοινωνικό Αντίκτυπο στον 21ο αιώνα

Η Ecogenia και το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος συνδιοργανώνουν το πρώτο στο είδος του “SustainabilitySkills & Career Fair”, με την υποστήριξη της […]

Εκπαιδευτικός για τη βία εναντίον τους: «Περνάω με τρόμο την πόρτα του σχολείου καθημερινά»

Εκπαιδευτικός για τη βία εναντίον τους: «Περνάω με τρόμο την πόρτα του σχολείου καθημερινά»

Κινητά και ξυλοδαρμοί «εφιάλτης» για εκπαιδευτικούς – Θύματα φραστικές και σωματικών επιθέσων, συκοφαντίες και πιέσεις   Οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται απροστάτευτοι σε […]

Επιστολή της ΟΙΕΛΕ στα κόμματα για την ανάληψη πρωτοβουλίας στη Βουλή σχετικά με την επέλαση ξένων επενδυτών στην ιδιωτική εκπαίδευση και τις επιπτώσεις της στο χώρο της Παιδείας

Επιστολή της ΟΙΕΛΕ στα κόμματα για την ανάληψη πρωτοβουλίας στη Βουλή σχετικά με την επέλαση ξένων επενδυτών στην ιδιωτική εκπαίδευση και τις επιπτώσεις της στο χώρο της Παιδείας

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα στις κοινοβουλευτικές ομάδες και στους Τομείς Παιδείας των κομμάτων την παρακάτω επιστολή με την οποία ζητά […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »