Tην αβελτηρία του Ελληνικού κράτους την βιώνουμε διαρκώς στη Θεσσαλία ένα χρόνο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel.

Μαζί με τα άλλα έργα αποκατάστασης, στις λάσπες  των υποσχέσεων παραμένει τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω έργα έχουν χαρακτηριστεί με την επισήμανση του κατεπείγοντος, οι σχετικοί διαγωνισμοί ακόμη δεν έχουν προκηρυχθεί, προκειμένου να υπάρξει κατακύρωση στους αναδόχους, οι οποίοι θα αναλάβουν επιδιόρθωση των υποδομών, που υπέστησαν σοβαρές ζημιές.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για τρεις εργολαβίες για την πλήρη αποκατάσταση σε υποδομή και επιδομή στον κύριο άξονα, στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα καθώς και ένας τέταρτος διαγωνισμός για την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης και ETCS. Παράλληλα, προβλέπονται δύο διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των ζημιών στο τρενάκι του Πηλίου και στον σταθμό του Βόλου με τον προϋπολογισμό για το σύνολο των παραπάνω διαγωνισμών να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 463 εκατ. ευρώ.

Αν και ακόμη εκκρεμεί η δημοπράτηση, ωστόσο το υπουργείο επιμένει στο αρχικό χρονοδιάγραμμα το οποίο προβλέπει να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Αυτές οι καθυστερήσεις σημειώνονται ενώ η αποκατάσταση των ζημιών αποφασίστηκε ότι θα πραγματοποιηθεί με fast track διαδικασίες, σύμφωνα και με τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή πριν από ένα χρόνο.

Η τροπολογία αναφέρει ότι στις περιοχές που κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας και απαιτείται η κατεπείγουσα εκτέλεση των έργων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την αποκατάσταση των υποδομών τους το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να αναλαμβάνει, μέσω των υπηρεσιών και των εποπτευομένων φορέων του, τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών των υποδομών ακόμη και όταν δεν υπάγονται στις αρμοδιότητές του.

Στα ελάχιστα δρομολόγια που πραγματοποιούνται σήμερα στη γραμμή Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, η επιβατική κίνηση παραμένει 40% μειωμένη καθώς το τρένο κινείται με ταχύτητες παρελθόντων ετών.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr