Καταγγέλλεται στον εισαγγελέα για εμπόδια σε βάρος των τουριστικών λεωφορείων
Μηνυτήρια αναφορά κατά του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού και κατά παντός άλλου υπευθύνου κατέθεσε στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων Νομού Τρικάλων Δημήτρης Ευθυμίου. Η μήνυση αφορά ακόμη ένα ρουσφέτι υπέρ των ΚΤΕΛ, τα οποία κατά την αναφορά που βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης εμφανίζονται να υποκλέπτουν παρανόμως μεταφορικό έργο από τα τουριστικά λεωφορεία. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τη μήνυση την οποία αποκαλύπτει σήμερα το Documento, ήδη από το 2019 το σωματείο των τουριστικών πρακτόρων είχε καταγγείλει στην Τροχαία Τρικάλων ότι η ΚΤΕΛ Τρικάλων ΑΕ πραγματοποιεί παρανόμως δρομολόγια μεταφοράς εργαζομένων προς το εργοστάσιο παραγωγής ορών της εταιρείας ΒΙΟΣΕΡ ΑΕ στην εθνική οδό Λάρισας – Τρικάλων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν περιέλθει σε γνώση της αρμόδιας Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Τρικάλων, η πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δηλαδή ο Κ. Αγοραστός, ουσιαστικά… βάφτισε το εργοστάσιο της ΒΙΟΣΕΡ οικισμό προκειμένου τα λεωφορεία της ΚΤΕΛ Τρικάλων ΑΕ να νομιμοποιούνται να εκτελούν τη μεταφορά των εργαζομένων της εταιρείας.
«Βάφτισαν» χωριό το εργοστάσιο
Οι τουριστικοί πράκτορες της περιοχής αναφέρουν χαρακτηριστικά διά του προέδρου του συλλόγου τους ότι με απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας σχετικά με τον καθορισμό των υπεραστικών χειμερινών και ενδονομαρχιακών δρομολογίων του υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων για την Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, στην οποία εμφανίζεται ως δρομολόγιο μεταξύ των υπολοίπων και το δρομολόγιο Τρίκαλα – ΒΙΟΣΕΡ. Δηλαδή το εργοστάσιο της ΒΙΟΣΕΡ φαίνεται να είναι χωριό της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων και ειδικότερα του Δήμου Φαρκαδόνας. Με τον τρόπο αυτό νομιμοποιείται η υποκλοπή του μεταφορικού έργου, αφού το δρομολόγιο αφορά ξεκάθαρα μεταφορά των εργαζομένων της ΒΙΟΣΕΡ.
Πράγματι η σχετική νομοθεσία προβλέπει, όπως άλλωστε επισημαίνεται στη μηνυτήρια αναφορά, ότι η μεταφορά μετ’ επιστροφής εργαζομένων στους τόπους εργασίας τους είναι μεταφορικό έργο που πραγματοποιείται κατ’ αποκλειστικότητα από τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης. Παράλληλα, ο νόμος απαγορεύει τη μεταφορά των εργαζομένων από και σε συγκεκριμένη επιχείρηση από αστικά λεωφορεία ή υπεραστικά, αυτονόητα δηλαδή και από τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
Φαίνεται μάλιστα ότι κατόπιν σχετικών ερωτημάτων που έθεσαν οι τουριστικοί πράκτορες ενώπιον αρμόδιων αρχών, δηλαδή προς το υπουργείο Εσωτερικών και προς τον Δήμο Φαρκαδόνας, οι οποίες διευκρίνισαν ότι το εργοστάσιο της ΒΙΟΣΕΡ ΑΕ προφανώς δεν αποτελεί οικισμό, η Περιφέρεια Θεσσαλίας εξέδωσε νέα απόφαση στην οποία η ΒΙΟΣΕΡ αναφέρεται όχι πλέον ως χωριό αλλά ως στάση του Δήμου Φαρκαδόνας. Κατά τους τουριστικούς πράκτορες ωστόσο και αυτή η απόφαση δεν αποτελεί παρά προσπάθεια να αποδοθεί κατ’ επίφαση νομιμότητα στην υποκλοπή του μεταφορικού έργου, όπως αναφέρουν, το οποίο θα έπρεπε να εκτελούν τα λεωφορεία των τουριστικών γραφείων.
Ο Δ. Ευθυμίου, ως πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων του νομού Τρικάλων, αναφέρει στη μήνυσή του ότι με τις παραπάνω αποφάσεις του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας είχε σαφή πρόθεση να προσπορίσει όφελος στην ΚΤΕΛ ΑΕ με αντίστοιχη ζημία του κλάδου των τουριστικών γραφείων. Αυτό, κατά τον ίδιο, αποδεικνύεται εκτός των άλλων και από το γεγονός ότι η ΒΙΟΣΕΡ ΑΕ πιστοποιεί σε απάντησή της προς τον Σύλλογο Τουριστικών Γραφείων του νομού Τρικάλων πως η μεταφορά των εργαζομένων της γίνεται σε εκτέλεση των αποφάσεων του Κ. Αγοραστού.